سفرنامه استانبول – قونیه و کاپادوکیا

سلام

مدتهاست از کانال و سایت شما استفاده میکنم .

تیرماه ۹۵ به اتفاق پسرم به یک سفر ماجراجویانه به ترکیه رفتیم .

برای قدر دانی از سایتتون نکاتی رو در خصوص این سفر ارسال میکنم . امیدوارم مفید باشه
قیمت بلیط استانبول از تهران هواپیمایی ماهان ۹۸۰ تومان بود و ترکیش ایر یک میلیون تومان،  در نتیجه با ترکیش رفتم که بسیار توصیه میکنم ایرباس مدرن ترکیش رو امتحان کنید
از سایت بوکینگ هتلی در میدان سلطان محمت پیدا کردم که لوکیشن فوق العاده ای داشت دقیقا روبروی مسجد آبی

(توجه کنید این سفر اصلا به قصد خرید نبود و فقط سفر اکتشافی بود)

هتل کوچ و دنج بود با اتاقهایی تمیز و پرسنلی خوب صبحانه اش هم خوب بود ولی محل هتل از هزینه های حمل و نقل بی نیازمون کرد.

از هتل تا مسجد آبی ۱۰ قدم تا کاخ توپکاپی هم در حد ۵۰ قدم راه بود.

کلا در سه روز اول فقط هزینه بلیط وردی موزه ها رو دادیم و ناهار و شام که اطراف هتل پر بود از دونر کباب و فست فود و مک دونالد  …

فست فود در ترکیه - سفرنامه استانبول - قونیه و کاپادوکیا

روز سوم بلیط قطار سریع از آژانس زیر هتل خریدیم نفری ۸۰ لیر برای قونیه.

قطار سریع السیر استانبول به قونیه

سفرنامه استانبول – قونیه و کاپادوکیا

ساعت حرکت قطار ۷ صبح از ایستاه پندیک در قسمت آسیایی بود .

طبیعتا اون موقع صبح مترو و اتوبوس کار نمی کرد .

مجبورا با تاکسی رفتیم ایستگاه شد ۱۵۰ لییییییییییییر .. قطار عالی بود .

سر زمان و تمیز و سریع . با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۳ ساعت رسیدیم قوینه .

آرامگاه مولانا در قونیه -سفرنامه استانبول - قونیه و کاپادوکیا

شهری مذهبی شبیه شهر ری خودمون بود . هتل های متوسط و ضعیف.

نکته بد این بود که به من و پسرم که ۱۶ ساله اس اتاق ندادند .

میگفتند فقط به زن و شوهر ها اتاق میدادند چون انگلیسی بلد نبودند نمیتونستم بهشون بفهمونیم که دوستم نیست و پسرمه

سفرنامه قونیه - سفرنامه استانبول - قونیه و کاپادوکیا

خلاصه که در حالیکه نا امید بودیم رفتیم ناهار بخوریم و تا بعد دوباره دنبال هتل بگردیم .

بعداز ناهار متوجه یه هتل سه ستاره شدیم روبروی غذا خوری.

جای نا مرتب و کهنه ای بود شبی ۳۰ لیر . ولی چاره ای نبود.

همون رو گرفتیم رفتیم بالا همه چیز بد بود . حتی از پتو ها استفاده نکردیم. بقیه اش رو نمیگم!

اون چند ساعت خوب نبود کلا. عصر رفتیم مقبره مولانا .

ورودی نداشت . مراسم درویشها هم اون روز برگزار نمیشد . برای افطار رفتیم یه رستوران خیلی خوب.

کلی غذای خوب گرفتیم همه اش شد ۷۰ لیر .

موقع برگشت رفتیم یه آژانس برای ۷ صبح فردا بلیط اتوبوس گرفتیم برای کاپادوکیا . نفری ۳۵ لیر .

سفر با اتوبوس از قونیه به کاپادوکیا

صبح هم صبحانه خوردیم و با دولموش رفتیم ترمینال .

اتوبوس عالی بود . تمیز بود اینترنت داشت . همه صندلی ها تبلت داشتند با امکان انتخاب ۸۰ -۹۰ تا فیلم .

حدود ۳ ساعت تا کاپادوکیا راه بود. وقتی رسیدیم اونجا انگار وارد یه قرن دیگه شدیم .

اولین هتلی که رفتیم بسیار شیک و خوب بود با پرسنلی عالی شبی ۲۰ دلار .

دیدنی های کاپادوکیا

تمام دهکده از سنگهای مخروطی بود.شبیه کندوان . ولی خیلی وسیع تر .

طبیعت کاپادوکیا

صاحب هتل میگفت در بیست سال گذشته ما چندمین ایرانی هستیم که به اینجا امدیم .

شهر پر بود از ژاپنی ها و اروپایی ها . حتی یه ایرانی هم ندیدیم .

مناطق توریستی کاپادوکیا

آثار باستانی کاپادوکیا

بالن سواری در کاپادوکیا

یه جای رویایی با تفریحات عالی و معروف به بالن هاش.

کرایه موتور سیکلت نفری ۸۰ لیر بود . و تور دو شهر داشت تمام کوه ها رو با موتور دور زدیم و شب برگشتیم.

کرایه موتور 4 چرخ در کاپادوکیا

کرایه موتور در ترکیه

قیمت غذاها عالی بود چند شب اونجا بودیم .

با اتوبوس برگشتیم استانبول حدود ۱۲ ساعت راه بود ولی ساعت هشت حرکت کردیم و صبح رسیدیم استانبول .

برگشتیم هتل قبلی دوروز استانبول ماندیم و با همان پرواز ترکیش برگشتیم تهران .

ماکت قونیه در پارک - سفرنامه استانبول - قونیه و کاپادوکیا

بهترین جایی بود که رفتم . هزینه کل سفر حدود ۴ میلیون برای دو نفر شد .

البته جز روز اخر در استانبول اصلا خرید نکردیم

کانال تلگرامی راهنمای سفر زمینی به ترکیه

با تشکر از آزیتا خانم که زحمت ارسال این سفرنامه زیبا رو کشیدن.

شما هم اگر خاطره یا عکسی از سفرهاتون دارین از طریق کانال تلگرام میتونین ارسال کنین تا بقیه دوستان هم در تجربیات شما شریک بشن . ممنونم

خاطره سفر به نخجوان

5 دیدگاه دربارهٔ «سفرنامه استانبول – قونیه و کاپادوکیا;

1. سلام دوست عزیز عالی بود ولی ایکاش یک بیشتر توضیح میدادید از هتلتون تو استانبول تو کاپادوکیه کجاها رفتین خواهش میکنم اگه فرضت داشتین همین سفرتونو بصورت کاملتر بنویسین تا ماها بیشتر استفاده کنیم

1. سلام . حق با شماس خیلی خلاصه نوشتم . خب ده روز سفر بود و کلی حرف . سعی کردم کلیات رو بگم . از چیزهایی که شاید به درد بخوره اسم هتل استانبول بود star holiday بود سه یا ۴ ستاره درست یادم نمیاد . هتل کوچیک اروم و بسیار تمیزی بود صبحانه اش هم خوب . عکس نمای صبحانه خوری رو فرستادم . اشراف کامل به مسجد ابی و توپکاپی داشت .هتل کاپادوکیا هم متیاناسوس بود . سه ستاره بود با قیمت ۲۱ دلار . مدیرش اقای مصطفی بسیار مهربان و خوب بود . حتی چند بار با ماشینش ما رو تا جاهایی رسوند . کلا مردم خوبی داشت . کل شهر دوتا خیابان اصلی داره ولی بسیار دیدنی . ابدا جایی برای خرید نداره . یعنی اگر قصد خرید دارید در حد مایحتاج میتونید خرید کنید مثل خرید های سوپر مارکتی . قیمت غذا حدود پرسی ۲۰ لیر بود . غذاها خوب و با کیفیت بودند ولی غذای قونیه بهتر و بیشتر بود با قیمت ارزان تر

تفریحاتش هم بسته به بودجه و زمانتون باید برنامه ریزی کنین تور بالن داشت که خیلی گران بود. و ۴ تاتور دو ر شهر . من تور غروب افتاب رو انتخاب کردم نفری ۸۰ لیر موتور سواری دور شهر . البته میشه موتورها رو دو نفره سوار شد . ولی پسره من دلش میخواست مستقل باشه . تور بینظیری بود . اگه بازم برم ترکیه کاپادوکیا و تور موتور رو از دست نمیدم

2. با سلام جناب ضربی و ممنون از مطالب کامل و جامعتون که واقعا در طول ۲ سالی که اشنا شدم با سایتتون استفاده کردم و یکی از اصلیترین عوامل سفرم به استانبول بود

ولی یک سوال داشتم اگر زحمت بکشید سریعتر جواب بدید که بتونم برنامه ریزی کنم برای سفر مجدد

بنده قصد سفر به استانبول و مارماریس و انتالیا رو دارم و میخاستم ببینم میشه بدون رزرو هتل  و به محض رسیدن به هر شهری هتل رو بگیرم ؟ ایا وقتی که در استانبول هستم میتونم هتل انتالیا و جاهای دیگه رو رزرو کنم ؟ بفرمایید چطوری میتونم این کار رو بکنم ؟

بیلیت پروازهای داخلی ترکیه  بنا بر تحقیقات من هم فراوان و هم قیمت مناسبتره  چطئور میتونم تهیه کنم ؟ البته با توجه به اینکه بنده فاقد ویزا کارت مستر کارتم  . این تصمیم رو گرفتم به خاطر اینکه سفر با تور ادم رو محدود میکنه ثانیا هزیته خیلی بیشتری روی دستم میزاره .  من قصد دارم یک پرواز رفت و برگشت تهران استانبول بگیرم + ۳ شب اقامت در استانبول بقیه رو در ترکیه تهیه کنم  متشکرم از راهنماییتون

1. سلام

در زمانهایی که پیک مسافرت نیست معمولا هتلها جا دارند و میتوانید با مراجعه حضوری اتاق بگیرید

کار رزرو بلیط و هتل رو هم میتونین از طریق خدماتی که آژانسهای مسافرتی در ترکیه انجام میدهند تهیه بفرمایید