واریز عوارض خروج برای کودکان نیز ضروریست ؟

 یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده میشود این است که “واریز عوارض خروج برای کودکان نیز ضروریست ؟؟؟”

 در پاسخ این عزیزان باید بگوییم که بله لازمه، اگر فرزند شما تنها یک ساعت هم از تولدش گذشته باشد برای گذر از مرز نیاز به گذرنامه و عوارض خروج دارد.

برخی از سایتها در این مورد اطلاعات نادرستی به مسافرین می دهند مانند اینکه گذر از مرز برای کودکان زیر شش سال رایگان است و به این ترتیب باعث سر در گمی و اتلاف وقت مسافرین در هنگام گذر از مرز می شوند .

معمولا کرایه هتل برای کودکان زیر شش سال رایگان است و همین موضوع باعث می شود تا برخی به اشتباه این موضوع را به پرداخت عوارض خروج نیز تعمیم دهند. در صورتیکه این موضوع صحت ندارد و در مورد عوارض خروج فرقی بین مسافر بزرگسال و خردسال نیست.

پرداخت عوارض برای همه ضروریست بغیر از تعداد محدودی (مانند رانندگان اتوبوسهای ترانزیت) یا ایرانیانی که تابعیت کشور دیگری دارند و برای بار دوم در سال به ایران سفر کرده اند و …. که این تعداد بسیار محدود است اما بطور کلی برای مسافرین عادی پرداخت عوارض خروج بدون محدودیت سنی ضروریست و فرقی بین مسافرت زمینی و هوایی در مورد پرداخت عوارض وجود ندارد. واریز عوارض خروج برای کودکان نیز ضروریست

کانال تلگرام راهنمای سفر زمینی به ترکیه

این مسئله در مورد سفرهای زیارتی نیز صادق است . هر چند که مقدار عوارض سفرهای زیارتی با سفرهای توریستی متفاوت است

برای اطلاع بیشتر در مورد عوارض خروج از کشور و همچنین نحوه پرداخت غیر حضوری عوارض، مطلب زیر را مطالعه بفرمایید .

روش های پرداخت عوارض خروج از کشور

همچنین می توانید عوارض خروج را در صورت عدم استفاده پس بگیرید . برای اطلاع از چگونگی استرداد مبالغ عوارض خروج از کشور در صورت عدم استفاده، مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :

نحوه استرداد عوارض خروج در صورت عدم استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *