برای رزرو هتل نوروز در وان تعجیل کنید ! به دلایل زیر:

اگر شما از آن دسته از مسافران هستید که در مورد هر گونه برنامه ریزی برای سفرتان فقط می گویید “ای بابا ! حالا میریم یه جایی پیدا میکنیم دیگه !”  قویا توصیه میکنم از خواندن بقیه مطلب صرف نظر کنید و به کارتان برسید. اما اگر برنامه ریزی و راحتی خود و خانواده تان در سفر اولویت اول شماست و نیم نگاهی هم به مدیریت هزینه های سفر دارید ، خوب جایی آمده اید ! مطلب ” برای رزرو هتل نوروز در وان تعجیل کنید ”  می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

شهر وان ترکیه موقعیتی خاص دارد . نزدیک مرز ایران است و سفر به آن نسبتا ارزان و برای خرید پوشاک بسیار عالی. به همین خاطر بسیاری از هموطنان تصمیم می گیرند برای عید، وان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند. هم فال است و هم تماشا. هم زیارت و هم تجارت . اما همین فکر را که الان شما دارید در مغزتان سبک سنگین میکنید حدود نیم میلیون نفر دیگر هم دقیقا به همین موضوع فکر میکنند. سفر به وان !

اگر تجربه ی سفر قبلی به وان داشته اید و این سفر در ایام تعطیلات و پیک سفر بوده است، تا حدی با مشکلاتی مثل شلوغی مرز و پیدا کردن محل اقامت مناسب و دلالان خیابانی هتل در وان آشنا هستید . اما اگر تجربه ندارید بدانید که وان در ایام عید بسیار شلوغ است و ترافیک مسافر بسیار بالا! بنا براین برای رزرو هتل نوروز در وان تعجیل کنید !

زمانی که در ایام عادی به وان سفر می کنید تنوع و تعداد نسبتا بالای هتل ها در این شهر باعث می شود طیف گسترده ای از انتخابها پیش روی شما باشد. می گردید و بهترین و ارزانترین هتل را پیدا می کنید و هتلدار ها هم نازتان را می کشند و حاضرند به هر ترتیبی شده شما را در هتلشان نگه دارند حتی بقیمت کمتر از قیمت مصوب . اما در ایام شلوغ اوضاع متفاوت است و در ایام نوروز این تفاوت بسیار چشمگیر تر.

خلاصه بگویم. در ایام نوروز عاقلانه ترین کار ، رزرو هتل قبل از سفر است . تا اینجای کار با شما هم عقیده ام. اما نظرم این است که در این کار باید تعجیل شود. چرا ؟ بدلایل کاملا منطقی که در ادامه خواهید خواند .

دلیل اول تقریبا به داخل کشور ما مربوط است .

قیمت ارز! با نزدیک شدن به عید و تقاضای بالا برای ارز، قیمت ارزهای خارجی در کشور معمولا بالاتر می رود.

و چون رزرو هتل ها در وان، تابعی از قیمت لیره در ایران است، بنابراین شما با تاخیر در رزرو هتل، عملا هتل را بقیمت بالاتری خواهید گرفت بخاطر گران شدن لیره

دومین دلیل مربوط به کارگزاران هتلهاست .

گارانتی کردن هتل ها امری بسیار پر ریسک است .

بنابر این کارگزار هتل که مثلا ۵۰ اتاق از هتلی را گارانتی کرده است، ترجیح می دهد هر چه سریعتر اتاقها را بفروشد و خیالش بابت برگشت سرمایه راحت شود.

بنا بر این در روزهای اول رزرو معمولا با قیمتی پایین شروع به ارائه ی اتاق می کنند، اما زمانی که تعدادی از اتاقها فروش رفت و زمان هم باقیست، طبیعی است که این کارگزار ، اتاقهای باقیمانده را به قیمتی بالاتر عرضه کند و حتی فروش را متوقف کند تا در آخرین روزها اتاق را با قیمت مساوی بازار ارائه کند.

قیمتی که در حال حاضر برای رزرو اتاق در نوروز ارائه شده است، پایین ترین قیمت ممکن است.

چون موسسات توریستی سعی در بازگشت سریع سرمایه دارند و بمحض رسیدن به سقف معینی (مثلا نصف اتاقهای گارانتی شده) ، این رقم قطعا بالاتر اعلام می شود.

حتی اگر مسافر نوروزی وان نیستید امتحان کنید .

از یکی از آژانسها قیمت اتاق برای یک هتل مشخص در تاریخ معین را سوال کنید و همین کار را بعد از شروع ماه اسفند و نیمه های اسفند انجام دهید .

قطعا متعجب خواهید شد.

بنا بر دلیل فوق ، بهترین زمان رزرو هتل با پایین ترین قیمت ممکن، تا آخر بهمن است.

بسیاری از هتلهایی که با ما همکاری دارند نیز اعتبار قیمتهای فعلی را تا آخر بهمن اعلام کرده و تاکید می کنند که بنا بر شرایط، قیمتها را در اسفند تغییر خواهند داد.

دلیل سوم این است : هتلها خیلی سریعتر از آنچه فکر میکنیم پر می شوند.

شما یا از قبل هتلی را مد نظر دارید که قبلا در آن اقامت داشته اید و راضی بوده اید و قصد دارید دوباره به همان هتل بروید و یا انتخاب هتل را بعهده ی مشاور سفرتان میگذارید .

در حالت اول ، وضعیت عید هتل را با ایام عادی مقایسه نکنید .

اگر هتل خوبی باشد ، احتمال اینکه حتی قبل از اسفند هم  پر شده باشد هست

دلیل چهارم : موسسات توریستی و مسافرتی، که هتل ها را گارنتی میکنند ، اولویت با تورهای خودشان است .

و اتاقی که بصورت هتل تک فروخته می شود صرفا مازاد ظرفیت تورها است .

با نزدیک شدن به عید و افزایش ظرفیت تورها این موازنه به نفع اقامت تورها تغییر مسیر می دهد و فروش اتاق تک با زیاد شدن تورها کمتر می شود .

بنا براین ممکن است یک موسسه توریستی الان بیست اتاق داشته باشد برای فروش، اما هفته ی بعد با افزایش ظرفیت تورهای آن موسسه ، فروش اتاق تکی انجام ندهد

و دلیل پنجم و مهمترین دلیل : با انجام رزرو سریعتر، یکی از مهمترین معضلات سفر نوروزی را حل کرده اید و میتوانید با خیال آسوده به بقیه کارها برسید .

هزینه ی کمتر ، هتل بهتر، استرس کمتر و راحتی و آسایش بیشتر برای شما و خانواده تان با رزرو در اولین فرصت ممکن حاصل می شود و خیالتان از این بابت که چمدان به دست ، همسفران را دنبال خودتان راه بیاندازید و منت دلالان را بکشید و بقیمت بالا ، مکانی با کیفیت پایین اجاره کنید ، راحت است.

توصیه برای مطالعه :

دلایل منطقی برای رزرو هتل قبل از سفر

سایت و کانال سفر زمینی ترکیه : مشاور امین شما در سفر

     کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *