توصیه های طلایی برای سفر با کودکان

توصیه های طلایی برای سفر با کودکان :

سفر با کودکان، بخصوص سفر خارج از کشور نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و رعایت مسائل خاص خود است.

تفاوت بسیار بین نحوه ی سفر به همراه کودکان با یک سفر (مثلا مجردی) وجود دارد و اگر سفر با خانواده و کودکان را پیش رو دارید هرگز به گزینه ی “هر چه پیش آید خوش آید” اکتفا نکنید . رعایت چند نکته ی ساده می تواند باعث شود تا علاوه بر اینکه درگیر مشکل نشوید، بلکه سفری بسیار شیرین و خاطره انگیز برای شما و کودک دلبندتان رقم بخورد .

برای سفر برنامه داشته باشید  . روز و ساعت رفت و برگشت را دقیقا برنامه ریزی کنید . محل اقامت را از قبل مشخص و ترجیحا رزرو کنید. و از مسیر های رفت و برگشت اطلاعات کافی جمع کنید .

در طول سفر برای کودکان خوراکی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید . انتظار اینکه کودک شما بدلیل اینکه در سفر است از خوردن نهار صرف نظر کند بیرحمانه است .

لباس مناسب برای کودک را از قبل انتخاب کنید. از پوشاندن لباسهایی که در آوردن و یا باز کردن آن برای کودک (بخصوص هنگام رفتن به توالت) سخت باشد خودداری کنید. ضمنا تا جایی که می توانید از انتخاب لباسهای روشن خودداری کنید تا مجبور به لباس شستن در طول سفر نشوید . شستن (و خشک کردن و اطو کردن) لباس در سفر محدودیتهایی دارد.

داروهای اولیه برای هنگام ضرورت را به همراه ببرید . اگر کودک شما از داروی خاصی استفاده می کند مقدار لازم تا پایان سفر را همراه داشته باشید و هرگز به امید تهیه دارو در مقصد نمانید . تهیه دارو در خارج از کشور محدودیتهای خاص خود را دارد. و توصیه ی طلایی که من در حد معجزه به آن اطمینان دارم ” اگر با کودکان سفر میکنید بردن تکه ای نبات را حتما توصیه میکنم”

آدرس محل سکونت در ایران و محل اقامت در طول سفر و همچنین شماره تماس را در کاغذی نوشته و در جیب لباس کودک قرار دهید . کارت ویزیت هتل محل اقامتتان برای این کار بسیار مناسب است . همچنین قبل از سفر از کودکتان عکس جدید تهیه و به همراه داشته باشید . حادثه خبر نمی کند. در هنگام حوادث احتمالی رعایت این دو نکته ی ساده میتواند شما را بسیار سریعتر به فرزندتان برساند.

در هنگام غرق شدن در اقیانوس فروشگاهها برای خرید، هرگز از فرزندتان غافل نشوید . یک صدا یا قیافه ی جالب کافیست تا کودک شما را جذب و او را از شما دور کند. هرگز نوشیدنی یا خوراکی را که از مغازه تهیه نشده است و از فرد ناشناسی گرفته اید را برای تغذیه کودک استفاده نکنید .

کانال تلگرام سایت (https://telegram.me/trtravel)

برای کودکان وقت بگذارید . آنها هم حق دارند از سفر لذت ببرند و متاسفانه سلیقه شان با شما یکی نیست و ساعتها در فروشگاهها گشتن برایشان عذاب آور است. کودکان از انتظار کشیدن برای کاری که نفع مستقیمی برایشان ندارد متنفرند . از مکانهای بازی در فروشگاهها برای این منظور استفاده کنید. و زمانی را به تماشای حیوانات باغ وحش ها یا آکواریوم ها و پارکهای مخصوص کودکان اختصاص دهید .

بهتر است زیور آلات تزئینی کودکانتان را در سفر همراه نبرید. کودکی که مانند ویترین طلا فروشی تزئین شده باشد طعمه ی جذابی برای سارقان است . همینطور گوشی های گران قیمت یا تبلت یا هر وسیله دیگری که دزدان را ترغیب به سرقت کند بهتر است در سفر همراه کودکان نباشد.

چه بخواهید و چه نخواهید سفر با کودک محدودیتها (و نیز شادیهای) خاص خود را دارد. هر لحظه آمادگی دستشویی داشتن کودکتان را داشته باشید! اگر خسته شده است به هتل برگردید و استراحت کنید . مطمئن باشید شادی چند لحظه سرسره سواری تا ابد در روج و جسم کودک شما باقی خواهد ماند اما شلواری که بخاطر آن نصف روز در فروشگاهها معطلش کرده اید یکسال دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برخی هتل ها و مجتمع های تجاری مجهز به مراکزی برای نگهداری کودکان هستند . با رعایت مسائل ایمینی، میتوانید به این مراکز اعتماد کنید و کدکتان را برای ساعاتی به آنها بسپارید. در چنین شرایطی حتما از طریق تلفن در دسترس باشید .

برای شما و خانواده ی خوبتان سفر شاد و پر باری آرزو میکنیم ….توصیه های طلایی برای سفر با کودکان

خواندن مطالب زیر نیز توصیه می شود :

آیا سفر به ترکیه امن است ؟

راهنمای تقسیمات کشوری ترکیه

۳۰ توصیه برای سفرهای انسانی‌تر در نوروز

چه خصوصیاتی باعث می شود برخی افراد تمایل بیشتری به سفر داشته باشند ؟

در هنگام فقدان یا سرقت پاسپورت یا پول (یا هر دو) در کشور ترکیه چه باید کرد ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *